Python ve Kivy Uygulama Geliştirme – 1

Categories python kivyPosted on
teknopenguen kivy uygulama
0 0 vote
Article Rating

Kivy, python programlama dili ile geliştirilmiş birden fazla ortamda çalışabilen, bir uygulama geliştirme kütüphanesidir. Kivy ile yazılmış uygulamalar linux, windows, macos işletim sistemlerinde ve Android , IOS gibi mobil platformlarda çalışabilir.

 Bu serimizde kivy ile uygulama geliştirme nasıl olur beraberce öğrenmeye çalışacağız.

Kivy Programlamaya Klasik Giriş

Programlama dillerine merak salmış herkesin yolunun ilk dakikalarda kesiştiği bir uygulama  “Hello World” ile başlayacağız. Ancak bu sefer uygulamamız sadece metin komutlarından oluşmayacak, belki de ilk defa bizi heyecanlandıracak bir arayüze sahip olacağız.

kivy ile hello world

Bu serimizden faydalanabilmek için bilgisayarınızda python 3 sürümü ve kivy modülü kurulu olmalıdır. Eğer bir linux kullanıcısı iseniz python sisteminizde kurulu olarak gelecektir. Eğer windows kullanıyorsanız python’ın sitesinden bir installer edinip kurmanız gerekir.

 

 

Sisteminizde python kurulu ise kivy modülünü edinmeniz gerekir. Bunun için aşağıdaki linkten sisteminize uygun kurulum talimatlarını incelemelisiniz.
https://kivy.org/#download

Tüm kurulum işlemlerinden sonra artık programımızı yazmaya başlayabiliriz. Bir metin dosyası açıp ilk kodlarımızı yazmaya başlayalım.

  1. from kivy.app import App
  2. from kivy.uix.label import Label

Bu iki satırda gerekli bileşenleri uygulamamıza dahil ediyoruz. İlk satırda miras alacağımız uygulama sınıfı ikinci satırda ise ekranımıza bir yazı yazabilmek için gerekli olan Label widgetini ekliyoruz.

  1. class Calisma(App):
  2. def build(self):
  3. return Label(text= “Merhaba Dunya”)

Kivy bize nesne tabanlı programlama ile miras alma ve yeniden yazma gibi kolaylıklar sunuyor. Burada da Calisma adlı sınıfımız kivy’nin App sınıfını miras alıyor. Programımızı çalıştırmak demek App sınıfını miras alan sınıfımızı (burada Calisma olan) örneklememiz ve run() fonksiyonunu kullanmamız gerekir. Programımız çalıştığında ilk yapacağı iş build() fonksiyonumuzu çalıştırarak eklediğimiz bileşenleri inşa etmek olacak. Bu yüzden Label widgetı’nı burada oluşturduk.

  1. if __name__ ==__main__”:
  2. Calisma().run()

 

Yukarıda gördüğümüz satırlardan if __name__ == “__main__” ifadesi programımız miras alınmadan çalıştırılması gerektiğinde işe yarar. Yani eğer bu yazmış olduğumuz dosyayı başka bir projemizde kullanmak isteyip miras aldığımızda veya modulü aktardığımızda (import calisma gibi…). Python bu ifade altındaki satırları aktarmayacak. Bu ifade sadece bu dosyayı çalıştırdığımızda çalışacak (pyhon calisma.py gibi.).

Sınıfımızı örnekleyip run() fonksiyonu ile çalıştırdığımıza dikkat edin.

Uygulamayı çalıştırmak için dosyayı calisma.py adı ile kaydedelim ve kayıt yaptığımız dizinde terminal ekranımızı (windows için cmd) açalım. Burada python calisma.py komutu ile uygulamamızı çalıştıralım. Eğer bir sorun çıktıysa python sürümünü kontrol edin. Linux sistemlerde bazen python 3 ile başlatabilmek için python3 calisma.py şeklinde kullanmanız gerekebilir.   

 

Not : Türkçe karakter kullanmayın. Türkçe karakter varlığında hata alırsınız ve eğer kodları kopyalayıp denerken hata alırsanız (“) işaretlerini değiştirmeyi deneyin. Hata almaya devam eder veya kurulumda sorun yaşarsanız aşağıya yorum bırakabilirsiniz size yardımcı olmayı isteriz. Bir dahaki dersimizde görüşmek üzere.

guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments